Ylen vapaa assosiaatio

Tämä ei ole minun puhelimeni, vaan wap-emulaattori netistä Luen aika usein uutisia puhelimellani Ylen yle.mobi-palvelusta ja siellä on sellainen hauska ominaisuus, että tekstin jälkeen on linkkejä muihin, aikaisempiin uutisiin.

Niinpä, kun olen lukenut uutisen närpiöläisessä kanalassa tehdystä idioottimaisesta tuhosta, niin sen perässä minulle tarjotaan uutista elokuun alusta, kun "miinalaiva Pohjanmaalla on ollut uhkaava palonalku"!

Onhan molemmissa kyseessä "onnettomuus" ja "Pohjanmaa" joten ei tämä ole edes hassuin näkemistäni linkkivinkeistä.

Teen myös sitä, että lataan puhelimeeni Ylen ohjelmia (suosikkini on Peter Nymanin Taustapeili, mutta siitä ehkä enemmän analyysiä myöhemmin) ja esimerkiksi radiouutiset tulevat aika kätevästi koti-WLANin kautta.

Tosin sielläkin iski yhtenä aamuna pieni yllättävä assosiaatio. Olin ladannut aamu kuuden uutiset, laitoin ne toistumaan ja aloin ajaa partaani. Yhtäkkiä, uutisten loputtua puhelimeni alkoi laulaa virttä - taisi olla tuomiosunnuntain jälkeinen päivä...

Kun olen katsonut lataamiani uutisia niin todellakin: Kun muuten uutis-mp3 on alle neljä minuuttia, niin kuuden uutiset on 15 minuuttia, mikä tarkoittaa, että mukaan tulee kaksi virttä ja ehkä aamuhartauden alku...

Toisaalta näin olen onnistunut kuulemaan teorbia, joten jotain hyvää tässäkin.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mahtavat banaanimuffinit

Kuusi väriä: Violetti

Helppoa ja herkullista kikjauhoista